tisdag 2 augusti 2011

Mycket gott....

Här kommer en uppdatering från sista veckan. Har varit mycket på kvällarna, så jag har inte hunnit med, plus att internetet krånglat lite i helgen...

Först tänkte jag bjuda på lite härliga bilder från matmarknaden
Nötter & torkad frukt
En hel del kanderade nötter, men också goda rostade och saltade.

God mat lagades det på marknaden i stora pannor. Här fanns kycklinggryta med antiningen tomat, lök och örter eller med dijonsenap, grädde och lök. Jag valde den senare och det var riktigt gott. Det var potatis eller ris till men jag fick en full låda med gryta, sånt gillar jag.

Italiensk chokladtårta, denna med nötter. Ja, jag köpte mig en bit av denna och en annan som var mörkare och oj, oj så goda de var, inte sötsliskiga utan bara utsökta! Hade kunnat tänkit mig hela formen ;0)

Mycket söta bakverk, som är lika fina att titta på.

Mera nötter...

Oliver, fetaost, salami, inlagda tomater och lökar var andra gottigheter man kunde fylla påsarna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar