onsdag 10 augusti 2011

Tick tack

tiden den går och helt plötsligt är vi nästan halvvägs in i augusti. Och samtidigt med att vi bytte blad i almanackan så kom hösten, så har det känts de senaste dagarna iallafall. Regn och blåst - Brrr!! Jag hoppas verkligen att vi får lite mer sol och värme innan sommaren är över på riktigt, det blir ju så fasligt lång höst annars.

Var ett tag sen förra inlägget och jag vet inte men tiden bara rinner iväg som sagt. Nästan lite skönt att få komma igång med alla höstaktiviteter igen, så man får lite ordning på saker ;0) Löpningen har det varit lite si och så med sista veckan. Var ute på en hyfsat lång runda i måndags och det gick riktigt bra. Tror min kropp är lite nöjd över att få vila lite. Det skulle ha blivit ett pass idag också, men regn och packning inför helgen stod för ändrade planer. I morgon efter jobbet åker jag nämligen till Vallentuna för FunkyKidzutbildning. Så det har packats massa träningskläder och fixats här hemma ikväll. Får inte glömma ett foto också, på mig själv som 4-8 åring. Undra var jag kan ha det?!

Annars så rullar det på med jobb och vardagsliv... Helgen bjöd på en (efterlängtad) fika med bästa S. Tänk att man kan låta det gå så lång tid utan egentlig anledning, bara för att man tror, tycker, antar. Ja, tänk om man kunde förstå sig på oss människor. Sen har det ju förstås varit sista helgen på togfesten. Fredagen bjöd på AW med J...Pubmat och sen häng i tältet. Lördagen blev det grillning här hemma i trädgården i goda vänners sällskap innan vi gick ner och dansade loss i tältet. Vi missade första bandet, Dublin fair, och kom ner lagom till drängarna och sen lokalbandet ROST, som bjöd på ett rejält ös och hade hela publiken med sig från första låten till sista...tyvärr fick de inte fortsätta, även om både vi och de nog gärna hade gjort det. En riktigt kul kväll blev det och jag hoppas att det blir många fler såna kvällar med mina goa grannar, som jag nu äntligen har fått koll på =0)

Nehe nu kanske man skulle ta och slänga ner det sista i väskan och sen gå och sova, det blir en lång dag imorgon med jobb och sen biltur till Vallentuna...

Kramen på er, och jag ska försöka hinna med att slänga in lite bilder och rapporet från helgens happenings <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar