söndag 22 juli 2012

Riktig myshelg

Igår låg huvudvärken och lurade till och från hela dagen. När jag stängt åkte jag ut till skärgårn för glassdate med finaste och lilla sessan. Första gången är alltid lika spännande och det är häftigt att se hur mycket integritet och personlighet man kan ha i väldigt tidig ålder. Det var en jättemysig eftermiddag men tyvärr ville inte huvudvärken ge med sig så när jag kom hem vid halv sex la jag mig i soffan. Somnade och huvudvärken släppte men så även den lilla fundering på att ge sig ut på blyesfestivalen som hölls i stan.

Sliten och trött blev det ett litet tvfilm-race. Mannen som talar med hästar gick när jag kom hem och sen vid åtta började a good year. Så när den var slut var klockan inte mer än tio, men det räckte. Några sidor i en ny bok och sen släkte jag för natten. Längesen det blev en så tidig kväll =0) Men tidigt i säng betyder också tidigt upp, även om 04.25 var i tidigaste laget =P så sov till sju ungefär och var skönt utvilad.

Direkt efter frukost blev det en tur till syrran för att hämta mosters stora gull. Tillsammans har vi myst hela dagen. På förmiddan blev det en cykeltur till lekparken ihop med J och T. Funka jättebra och det kommer säkert bli många fler lekträffar. Hoppas jag iallafall... Sen blev det hemmahäng med hemgjorda köttbullar och glass i solen. På eftermiddan var det dags för träning, zumba och core. Den lilla gullet vill gärna va med och träna och hon är jätteduktig att ha med, även om det kan bli lite långt när moster tränar. ;0)
Kvällen avslutades med hemgjord pizza ihop med mamma/mormor. Sen dröjde det inte mer är ett par minuter i soffan innan det sussade sött. En lång men mysig dag som fortsätter imorgon.

Nu blir det slappande i soffan en stund innan jag också kryper ner i den stora goa sängen. Imorgon väntar en ny vecka, en ny vecka med mera mys <3

Kram och ta hand om dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar