tisdag 31 juli 2012

Sommarvikt

"Kom ihåg" att ställa mig på vågen innan frukosten. Skräckblandad förtjusning kan man väl säga. Vet ju vad jag stoppat i mig sista tiden, så sent som igår kväll! Men det kändes helt okej 1,7 upp, visserligen på en månad eller 1kg på två månader. Vägde 64,8 siste april och 64,1 siste juni. Nu väger jag 65,8. Jag vet att vikten kan vara ganska ovesäntlig eftersom muskler och fett väger olika, men nu har jag legat på en ganska likvärdig träning och mest kondition. Även om det sista månaden varit dubbelt upp på energin på Zumban och jag har försökt o jobba mer fitness och styrka i rörelserna. Kanske är det därför det "bara" är ett kilo.... Oavsett så känner jag mig nöjd över att jag hållt mig hyfsat och jag känner mig hyfsad i kroppen. Visst har pluffset under naveln kommit igen lite och ett annat resultat av att jag äter mycket kolhydrater är att bh:n blir lite trängre. Kanske nåt en del skulle va glada över, men jag har så jag klarar mig ändå ;0)

Så nu är det augusti kvar på "sommarmånaderna" och det är en fullspäckad månad som kommer att få bli lite som den blir. Från och med den 20e kommer jag dock ligga högre i träningsdos igen då vi drar igång höstschemat på gymmet. Känns skönt att komma igång och tanken är att få till en så toppad mat- o träningsmånad som möjligt augusti/september. Ska nog lägga upp en liten plan, det är alltid lättare då.

Det märks att jag är själv va?! Två inlägg på mindre än en timme och ändå har jag hunnit med att göra och äta frukost ;0)

Den tänkta cykelturen till jobbet regnade precis bort, får bli bilen.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar