tisdag 7 augusti 2012

Så var det dag två denna vecka och på ordning och reda. Var inga större problem med sug efter snask igår. Åt två (?!) knäckemackor med gräddost till mellis innan träningen och sen åt vi ugnsfalukorv o blomkål/morötter. Falukorv kan ju vara lite si så där, både kolhydratsmässigt och kötthalt. Men kolh i både coops nästgård och denna jag köpte igår, kan ha varit icas, ligger på 4gr/100gr. Kötthalten är kanske inte superhög, men thats falukorv. Men eftersom kolhydraterna är okej tycker jag att det ett bra, billigt och enkelt alternativ.

Träningen däremot blev inte alls vad det var tänkt. En person till Zumbapasset blir lite väl tomt. Så gjorde ett halvdant försök att köra igenom expresspasset 10-10-10 som jag ska hålla ikväll. Har ju tränat det kanske två-tre gånger men inte kört det. Så vi får väl se hur det går ;0) en sak är säker det kommer att flåsas rejält i micken. Två steplåtar som verkligen suger musten ur benen. Men skam den som ger sig. Även om jag tycker jag har rätt hög intensitet på Zumban så tar jag helt slut på stepen.

Nu är det dock dags att lämna varma sängen. Frukost och sen jobb. Får väl stoppa ut fötterna försiktigt så jag slipper få kattens klor i dom. ;0)

Kram och kon ihåg att fråga om det är något du undrar över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar