onsdag 5 september 2012

Höstens mys är i antågande

Nu tycker jag att hösten har kommit till oss. Även om de fina dagarna fortfarande är varma är det en viss kyla i vindarna. Men jag gillar det! Även om sommaren varit si så där vädermässigt så är jag nöjd med den. Jag har haft tid och tålamod att vara ledig. Njutit av att ha tid för mig själv, tid att lära känna en ny del i livet. Även regniga dagar är fina dagar. Men jag har så många fina dagar med mig från sommaren. Stranddag med mosters bus, skogsvandring med bästa kollegan, otaliga fikaturer med fina vännen och lata dagar på en klippa med finaste. Kollade igenom alla foton som tagits i sommar och det är mycket kärlek och glädje i dom. Så höstens projekt är att scrapa album och minnas tillbaka. Det kommer vara min energi i höstmörkret.

En annan sak jag gillar med hösten är rutiner, ordning på träning och också kost. Ja, jag tycker att somnaren får vara lite lösare. Glass, fika och korvgrillning avlöser varandra. Funkar under sommaren, men nu är det rutin som gäller igen! Fikaturer runt om halva Värmland sätter sina spår ;0)
Har tre kilo, ungefär, som jag vill/behöver tappa. Det är den lilla magen som degat över. Och deg är ju precis vad jag ätit massor av!
Ska försöka få in nåt pass styrka i träningen. Flåset kör jag ganska hårt på i Zumban, även om det är si så där när jag hamnar på en stepbräda =P

Och nästan det bästa med hösten är alla sköna tröjor och goa halsdukar/sjalar man får frossa i. Det och att få kura upp sig i en soffa med ett glas rött, en bra film eller bara en mysig brasa.

Ja som ni ser så ser jag fram emot hösten. Ser fram emot nya projekt och sköna dagar. Den här soliga onsdagen ska tillbringas i butiken och ikväll är det välbehövlig vilodag.

Kram och ta vara på dagen, den blir inte bättre än vi väljer att göra den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar