söndag 2 september 2012

Ups and downs

Ja så är ju livet och tur är väl det. Ömsom regn ömsom sol... Jag vet inte om jag läser in, tänker och"ser" saker mer än det är. Att släppa taget är inte så enkelt efter att ha gått på nitar förut. Samtidigt som man måste våga igen, våga och ta lärdom. Inte alltid så lätt.

Mår ändå så bra och känner mig hemma här. Att landa här har inte varit bara, det har krävts jobb och anpassning. Men som sagt känner mig hemma här igen. Var på besök i Sbg förra veckan och trots att det blev ett kort besök just i Sbg (vi spenderade tiden hos Vs föräldrar på Österlen). Trots kort besök i Sbg är jag hemma där, jag trivs o mår bra. Men jag kände även att jag avslutade ett kapitel nu. Jag tog en tur i gamla kvarteret och kände mig lugn inför det. Självklart är det en speciell känsla och känslan inför att kunna stöta på nån är lite speciell. Det var ju som sagt en kort besök så det blev bara en biltur. Men jag åkte därifrån och bläddrade vidare. Den känslan har jag inte riktigt haft. Förståligt förstås. Jag kommer alltid ha en bit av hjärtat där och det kommer alltid va nåt speciellt, men att komma vidare är samtidigt ett stort steg.

Och det där med att lämna ifrån sig en bit av sig själv är både underbart och skräckinjagande. Kanske med tanke på att man en gång gett bort en bit som tappades bort. Då är dom där bitarna mer värdefulla och sårbara! Samtidigt finns det bitar som måste ges bort...

Att ge bort och även att ta emot. Hur man tar emot och vårdar det ömt, utan att hålla för hårt. En balansgång på hög höjd, till viss del utan skyddsnät. Och utan skyddsnät är det extra viktigt att sätta fötterna rätt, ett varsamt steg i taget.

Jag mår bra, fylld till bredden av välmående.

"När man lämnat bort en bit av sitt hjärta som tappats bort, då håller man lite hårdare koll på nästa bit som ges bort. Fast ger man inte bort den växer den fast och skaver."

Nu är klockan snart tre och jag borde sova för länge sen. Eller borde?! Men det är en sån där natt med massor av känslor, känslor som gärna svallar över både åt ena o andra hållet.

Slår på spellistan som innehåller fem låtar och repeatar den ett tag. Tids nog, tids nog blir allt som det ska.

Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar