fredag 27 april 2012

Tidig morgon kräver enkel frukost

Jag är väldigt robotlik på morgonen, inte det att jag är trött och seg men rutinen är den samma nästan varje dag. Klockan ringer, vaknar till med att kolla wordfeud och facebook (ja jag vet det är lite maniskt) sen upp på med kastrullen med två ägg sen är det toa och sånt vanligt. Om det behövs tar jag hand om disken eller nåt annat plock medans äggen kokar. Väl färdiga mosas äggen med bregott och äts ihop med en kopp te. Och så ser frukosten ut varje dag, iallafall vardag.
Men idag kommer undantaget för när jag går upp en timme tidigare för fredagsFYS behöver jag äta något "lättare" och så blir det äggen efteråt. Detta lättare är turkisk yohhurt blandad med lite grädde och keso. Keson är bra för att få upp proteininnehållet. Idag blev det med kanel eftersom hallonen var slut. Så nu ska jag hoppa i träningskläderna och bege mig till HKTräningscenter.
Ha en fin fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar