tisdag 24 april 2012

Long time no see

Känner mig sugen på att skriva igen, känner att jag har något att skriva om - Hoppas jag ;0)


Det har varit en lång vinter och en seg vår...eller så är det som det brukar, man väntar alltid på den där våren som aldrig tycks vilja komma. Men nu så börjar man känna att det är på gång, det är varmt i luften och gräs och träd börjar bli gröna. Underbart!


Det har även funnits tid att tänka och utvärdera både det ena och det andra... 


Träningen flyter på rätt bra, även om det är hög tid att börja löpträna ordentligt och jag saknar det, längtar efter skogsrundorna, längtar efter sega uppförslöpor, längtar efter svettiga kläder. 


Komiskt nog så var mitt senaste inlägg gjort den 24 augusti och idag är det den 24 april - och mycket hinner hända på åtta (!) månader. Jag har gått Zumba-utbildning och har två pass i veckan med underbara träningsglada medlemmar, självklart på HKTräningscenter. Jag har hunnit med att bli moster igen, till en underbar liten tjej. Jag har även hunnit med att fylla TRETTIO - och gjorde det i mitt livs bästa form, så gott som i alla fall... och där är vi nu. Toppning och trimmning av de sista kilona, bli ännu lite starkare, pressa milen ännu lite mer. 


Det blir nästan ett pass per dag som det är nu, men som sagt vill toppa lite extra, så tänkte se till att få in en promenad på morgonen och en löprunda åtminstone två dagar per vecka.


Så från och med 1 maj blir upplägget
Måndag: Morgonpromenad 45 min, Zumba 60 min
Tisdag: Morgonlöpning 45 min, Gym 45 min alt pass 60 min
Onsdag: Styrka 20 min, Löpning 45 min/Step 60 min
Torsdag: Morgonpromenad 45 min, Zumba 60 min
Fredag: Crossfit och powerstretch 45 min
Lördag: Löpning 45 min /vila
Söndag: Pass eller löpning 60 min /vila


Då är det en månad med detta schema som gäller och ett välplanerat kostschema. Jag kommer få ändra väckarklockan lite men det ska nog inte vara några problem. Det är maten som behövs lite mer ordning på, så att det finns bra saker i kylen - hela tiden. Och en annan sak, nattning ska ske senast klockan 23.00, så nu är det hög tid att säga god natt och hoppas att jag kan sprida lite inspiration och rörelseglädje till dig.





2 kommentarer:

  1. Låter som en bra planering! Kan ta några promenader ihop :)

    Kram Sarah

    SvaraRadera
  2. Absolut. Får kolla när det passat för dig. =)
    KRAM

    SvaraRadera