söndag 24 juni 2012

Själslig energikick

Oj, oj, vilken helg det varit. Både bra och dåligt oj. Torsdagen innebar jobb som avslutades med ett härligt zumbapass. Kvällen bestod bland annat av fix inför midsommar, handla och hämta lite bord. Sen avslutades den på bästa sätt i en mysig soffa. Dock skulle det ganska snart bytas mot en mindre trevlig natt. Runt ett-tiden började det köra i magen och vid tre-tiden var det dags att springa till toa och sen höll det i. Magsjuk med magont från helvetet! Så midsommarafton inleddes med att sova ikapp samt att försöka få i sig lite blåbärssoppa. Den tänkta besöket till stugan och släkten blev det inget med. Tur i oturen skulle vi ju fira här på vår gård(Ms o min) så jag hade redan till lunch folk hos mig, även om jag låg under ett täcke i soffan på uteplatsen. Blev lite köttbullar till lunch och efter att ha sovit nån timme till kunde jag vara med på lite samkväm med musikquiz och sällskapsspel. Tur man har snälla vänner som inte är baciluskrädda =0)

Kvällen blev tidig in i tvsoffan när orken tog slut vid halv tio. På lördan var jag betydligt piggare och det blev en tur till stugan och underbara släkten. Gassade lite sol och myste med mosters finaste. Kvällen bjöd på trevligt kalas för finast J. Grillat och kalastårta. Var snäll mot magen och höll mig till det alkoholfria.

Idag har det varit friluftsliv med trevligt sällskap och skönt sommarväder. Jag och S har gått en del av järnleden. Sju km från bergsjön ner till Niklasdamm. Tanken var att gå längs med Bergsjön högre upp, men den visade sig vara omärkt så vi fick snabbt ändra planerna. Men så härligt det var. Precis lagomt varmt, soligt men lite vind. Underbar natur och som sagt trevligt sällskap. Den medhavda lunchen intogs sen vid Niklasdams trädgård, eftersom vi helt plötsligt var framme. Det finns två sträckor till och det kommer med säkerhet göras minst en till i sommar och fler i höst. Eftermiddagen har spenderas med en liten prins på nio månader som nu sussar sött i sängen. Barnvakt till imorgon eftermiddag.

Så man kan väl säga att det har varit en mycket händelserik helg med många känslor. Nu laddar jag för en bra vecka med träning och samkväm.

Kram och kom ihåg att de största skatterna finns oftast precis vid dina fötter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar