fredag 1 juni 2012

FredagsFYS

Fredag innebär morgonpass och inte vilket som helst utan crossfit och powerstretch. Underbar start på dagen, och helgen. Dagens FredagsFYS innebar en liten utmaning... 100 squats, 100 armhävningar alternativt rodd och 100 situps på minst antal set. Squatsen flöt på med lite syra i början, men det släppte och det blev ett set, jag valde att safea lite och valde rodd, men lastade på ganska rejält, 15kg, och där blev det 3 set med mycket vilja. Sista, situps gjordes i ett set.  Tävling betyder att hornen växer fram ;0)

Var tvungen att ta en kroppsbild efter duschen, då jag insåg att det börjar tighta till sig, och detta trots att det det varit si så där med träningen sista tiden. Eftersom jag hade tänkt att köra intensivmånad i maj, så vägde jag in mig i slutet av april och jag har känt mig lite si så där med vikten och speciellt sista tiden när det blivit fika var och varannan dag. Men vågen visade faktiskt en liten nedgång, verkligen inte mycket men ändå åt rätt håll.
Så nu är det  bara att fortsätta framåt. 
Ett annat plus med dagens pass var att jag kunde använda foten fullt ut. Jag stod på tå och kände dessutom att balansen är tillbaka. Har inte känt nåt under dagen, så nu är det bara att hoppas att det är bra. Ska till naprapaten på tisdag och torsdag ändå, det är ju bra att få lite extra hjälp att ordna upp det.

Imorgon är det jobb, så det blir en lugn kväll i soffan. Ett glas vin och lite mörk choklad. Sen måste jag klura ut vad helgen ska bjuda på i övrigt =0)

Kramen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar