tisdag 12 juni 2012

Sommartrött!?

Vet inte vad det är men jag har varit så seg och trött på morgonen nu senaste veckan. Tycker ju inte att jag borde vara det eftersom jag dels varit ledig mer än vanligt. Kan det vara det?! Kroppen är inte van med så mycket "vila". Kan ju vara att det är väldigt mycket ljusare längre nu, så att man inte ställer in sig på att det är kväll. Eller så är det kroppen som behöver vila och återhämta sig? Dock tror jag mig ha en liten förklaring till varför jag är tokseg i skallen de sista dagarna.... KOLHYDRATER! och i den värsta formen VITT SOCKER. Det är nog en stor bidragande orsak till trötthet och lätt huvudvärk. Har fastnat i ett sånt där stim igen, BLÄ! Men nu får det banne mig var nog. Det håller inte att slarva med massa godis och maten. Så nu ska jag se till att komma in i rutinerna igen, se till att det finns saker i kylskåpet att laga mat av PUNKT

Annars så rullar det på med träningen, foten är helt bra nu så det är bara att tuta och köra. Det har blivit en hel del promenader i helgen då jag varit hundvakt. Skönt att komma ut. På jobbet börjar vi så smått komma in i rutinerna, och det städas för fullt i den gamla lokalen. Vi kommer att köra en sista utförsäljningsdag så det ska ställas i ordning för det samtidigt som allt annat ska tas ner, plockas i kartonger och helst försvinna till nya ägare eller sopen. En del saker blir väl kvar till oss att ta hand om,  men jag hoppas att vi blir av med så mycket som möjligt. Ska bli skönt när man bara har ett ställe att tänka på, och att då kunna få lite ledigt i sommar.

Håller på och planerar in lite semesterresor till mina goa vänner som jag träffar allt för sällan. Det blir nog två turer ner till Gualöv och familjen Persson. Och så ska väl vi girls försöka få till en tälthelg med bubbel och babbel. =) Vallentuna och huvudstaden borde få sig ett besök också, men det känns som att det är det lättaste att bara sätta sig i bilen och åka med kort varsel. Men jag vet ju att dagarna har en förmåga att rusa fram så det är lika bra att planera in det. Nu är det bara värmen som saknas för att det ska bli en toppensommar.

Så nu tänker jag dansa lite soldans innan det är dags att bege sig till Lyran för fortsatt rens!

Ha en fin tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar