torsdag 31 maj 2012

Sommarfräscht

Igår hann jag med en sväng på stan, dels för att köpa lunch men det blev även några butiksbesök. Att gå in i en affär innebär, numera, inte bara kolla på deras utbud. Nej, det slutar väldigt ofta med att jag tar mig tid att prata med butiksägarna. Jag blev i november invald som ordförande i Kristinehamn Handel och därför blir det en hel del prat och "kolla-läget" när man går runt. Jag tycker det är superkul att träffa alla duktiga handlare, oavsett om det är butiksägare eller anställda. Att komma ut och höra deras vardag, deras höjdpunkter och hinder är oerhört spännande.
På min lilla lunchrunda hann jag med besök i tre butiker men pratade med fyra olika företagare. Vi är ett härligt gäng i denna stan och vi-känslan har det jobbats mycket med sista tiden. Vi jobbar framåt med positiva krafter.

Förutom att prata, vilket nog är min paradgren ;-) blev det lite shopping. Väldoftande te från Krukmakeri Hemjord och tre tröjor/linnen på Intersport. På kvällen hade Bettans Collection kundkväll så då blev det snack med ytterligare fyra olika företagare eller ja egentligen fem, men den ena träffar jag nästan dagligen numera :-) Självklart kom jag inte tomhänt från Bettans heller. Ett par snygga shorts och ett randigt (!) linne. Verkar som det är en randig sommar i år. Men det är ju snyggt och fräscht.
Idag är det jobb med bästa Susanne, min (vår) nya partner/sambo/kollega. Ett underbart samarbete som känns helt rätt.

Men nu är det dags att bege sig till HKT för sista torsdagsmorgonpasset innan sommaren. Lite vemodigt att inte träffa alla glada på två månader, men även lite skönt med ledigt.

Kramen och vårda dina relationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar