onsdag 30 maj 2012

God morgon

Precis vaknat, ligger i sängen och ser solen skina på en klarblå himmel, hör bilarna susar förbi - underbart! Ligger här och tänker, tänker och funderar. Det är en salig blandning tankar.

Vill inget annat än att hoppa i träningskläderna och ta en lång runda, men nu får det vara nog med att utmana onda fötter. Ska till naprapaten imorgon så kan ju vara bra o avvakta tills dess. Men när jag kommer ur rutinerna och inte kan hålla min plan då blir jag helt låst, tar mig inte för nåt med träningen istället. Styrka kan jag ju faktist köra, men nepp, då ballar det ur med fika varje dag och slarv med maten. Blir till att hitta tillbaka nu när vi kommer in i normalt schema på jobbet, då blir det lite mer tid över, tid att ta hand om en kaoslägenhet och tid att ta hand om mig!

Tid att ta hand om de där små fjärilarna som börjat flygträna...

Tid att på riktigt njuta av sol och värme, nu hoppas jag att vi slipper de där bakslagen med snö (?) som väderprogrammen bollar runt med. Snö i juni kan verkligen kvitta mig, nu vill jag ha det varmt och skönt hela dygnet runt!

Samtidigt finns det tid att fundera, fundera på framtid och nya utmaningar. Älskar att hitta nya utmaningar och projekt även om jag också tycker att bekvämlighet kan vara underbart. Men jag skulle nog inte stå ut allt för länge ;0) Jag drivs av att hitta nya utmaningar, ta mig för saker som kräver lite jobb, ofta är det det som ger det stora tillbaka i slutändan.

Nu mina kära vänner är det dags att lämna den sköna säng och hoppa in i duschen, imorgon DÅ ska jag se till att köra ett morgonpass... Ikväll ska vi gå på kundkväll hos Bettans Collection. Kan hända att det blir lite AWvin innan. =D

Kramen och ta hand om dig själv och dina nära o kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar