torsdag 10 maj 2012

Vårrusets väskvakt

Så var det dags för vårruset. Och som om det ska jävlas lite extra har regnet strilat hela dagen. Och klockan halv fem då det var dags att åka var det ingen skillnad. Fulla av kämparglöd åkte vi 30 glada tjejer mot Karlstad och där var det om än värre med regnet. Paraplyer och regnkläder var standardutrustning för de flesta. Själv fick jag bita i det sura äpplet och inse att det inte skulle bli några fem kilometer för mig idag. Foten ville inte, har gått i ett par låga pumps som spänner precis över ovansidan tån och på eftermiddan började värken ta i. Att då gå fem kilometer kändes som en onödig påfrestning och med tanke på hur det känns nu efter att ha stått och gått lite på området, plus en kort kvällsrunda med lilla vovven så var det rätt beslut. Känns surt att man inte ens kunde testa löpningen och det är ännu mer surt att jag inte kommer komma igång med det på några veckor till. Man får väl inse att det är bättre med några veckors vila istället för att gå runt och ha ont länge.

Imorgonbitti är det dags för fredagsfys igen och om jag ska hinna med det och allt annat måste det bli morgobpromenad ut till HKT och så hem. Då hinner jag träna och vovven får sin promenad. Blir ju svårt att inte gå några promenader alls både på grund av att jag kommit igång och vill och dels på grund av att hunden kräver sitt.

Nu står det en kopp hett te och väntar på en blöt och frusen liten jag. Kram och go natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar