onsdag 9 maj 2012

Sommarregn

Vaknade av att regnet skvalade utanför fönstret. Sovrumsfönstret står numera öppet, så skönt med frisk luft i sovrummet. Grått och mörkt hjälpte inte till att komma ur sängen och ut på morgonpromenaden. Men eftersom jag denna vecka har en fyrbent gäst behövde jag inte ens tänka tanken att skippa promenaden. Väl uppe och ute var det riktigt skönt ute. Regnet hade slutat och det är friskt och somrigt i luften.

Ikväll blir det promenad till gymmet, har pass klockan sju, så det passar perfekt att ta kvällspromenaden tur och retur ut dit.

I övrigt tycker jag att det rullar på rätt bra med intensivmånaden. Har ju blivit lite brått på planeringen på träningssidan med bröllop och en ond fot. Matordningen är inga större problem. Bröllopet funkade bra matmässigt, det var buffe med coleslaw, fetaost, rödbetor (okej ibland), kött, fisksoppa och en del annat gott. Åt självklart av tårtan också - en jättegod tårta från Bageri Höghuset i Kristinehamn. Hallonmousse och vitchoklad Mmm... Blev en bit på söndan också, men det har jag inte så stor panik över. Med maten tycker jag att det finns utrymme för lite gott om man äter och väljer bra i övrigt. Så att man inte ballar ur helt och äter kass frukost och lunch också. Men jag är så nöjd med denna kost så det är verkligen ingen uppoffring nånstans. :0)

På jobbet är det full aktivitet med den stundande flytten. Vi ska bli sambos med pysselbutiken Mazzarin och ska börja flytta in den 22e maj. Så nu har vi flyttrea med utförsäljning av det sortiment vi inte ska ha kvar. Känns jättekul och spännande. S. som äger Mazzarin är en person som jag jobbar väldigt bra med och vi delar många galna ideer ;-) så jag och kära syster, som naturligtvis också är med fortfarande, ser verkligen fram mot nya utmaningar och samarbete. Men som sagt det är fullt upp, med utförsäljningen och även rens på lager och planering av flytt av möbler och produkter om nån vecka. Mitt i detta är det äntligen dags för cupcakekalaset på lördag. Vi hoppas på bra väder och mycket folk. Så nu är det dags att fixa iordning sig för jobbet.

Ha en fin dag alla glada!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar