söndag 20 maj 2012

Sköna dagar

Vakbade till ett underbart SOMMARväder. Kände det redan i natt när jag gick hem att det var värme i luften. Och nu sitter jag här på uteplatsen i bara linne ( ja självklart har jag underkläder också) och det är underbart gött.
Vaknade och kände mig full av energi för att göra nåt typ flytta saker i butiken, men jag ska försöka hålla mig lugn idag är ju butiksledig imorgon också så kan hinna med lite då. Även om det är skönt att vakna med den känslan istället för orkar-inget-allskänslan. Men som sagt idag ska det bli gassa i solen, handla lite och så får det bli en cykeltur till jobbet för att hämta datorn... Lite jobb måste jag ju hinna med i cybervärlden.
Det där med högintensiv månad gick lite i stöpet med foten, mirgonpromenaderna, som jag verkligen tycker är sköna, har fått lysa med sin frånvaro. Någr korta hundpromenader blir det när Caisy är på besök men det är långt ifrån förtifem minutersrundorna. Blev en hel del styrka förra veckan med xvpasset, utbildning i nya pass och både torsdags- och fredagsfys. Grymt skönt att slita lite med vikterna och magen fick sig en rejäl genomgång. Dock sätter foten stopp för en del saker även där, powerstretch var inte nån höjdare när man inte kan belasta tån. Såväl fredag som lördag bjöd på vin och snask. Lite inne i en chokladperiod, karaktären sviker när rutinerna sviktar... Nåt att träna på!?
Veckan som kommer blir lite sne på tränibgsfronten på grund av möten både måndag och tisdag kväll. Och sen är det flytt av butik plus lunchmöte på torsdag. Så denna veckan får jag vara glad om jag får in nån träning. Kanske att jag ska åka tidigare på morgonen till HKT och hinna med Easy Line!? C kommer på besök igen denna veckan så morgonpromenad måste hinnas med också... Får göra det bästa av det och vara nöjd med det som hinns med helt enkelt. Och se till att snasket åtminstone låts bli på vardagen.
Bjuder på en bild av lördagens lunch... En enkel sallad med kassler och fetaost med dressing gjord på de underbara mixerna från Oliveriet. Tsatsiki och lite bruschettamix. Mmmm ljuvligt gott.
Ha en go ledig söndag. Kramen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar