onsdag 6 april 2011

En blommig liten dröm

Innan jag öppnade för dagen så sprang jag bort till en av klädbutikerna här i stan, (den enda som jag inte var inne i i lördags). Och naturligtvis var det för att se om jag möjligtvis kunde ha sån tur att hitta en klänning till dopet. Och tänka sig där långt in i ett hörn hängde det en klänning som föll mig i smaken, MEN att falla i smaken och att passa och sitta bra på är ju inte samma sak. Så in i provhytten, jo då modellen verkar funka, men den är för stor =0) ut och hämta en storlek mindre av och på med klänningen igen. Hmmm, den är allt lite stor den också, ut ur provhytten för att se om det finns en storlek mindre... It´s my lucky day finns en storlek mindre, så tillbaka till provhytten av och på med klänningen igen, och nu bara hoppas att denna inte är för liten. Men den satt perfekt =0) lagom tajt över byst och liv och kjolen lagom utställd och föll snyggt över baken. Där har många klänningar förmågan att liksom  hänga upp sig. Men inte denna gången... Fanns dock ett problem, det fanns två färger och jag fick helt plötsligt för mig att det kanske var den andra färgen som var bättre, höll båda klänningarna framför mig och funderade, men det slutade till och med att jag provade den andra för att se hur färgen "kändes" på mig. Tyckte dock att den andra färgen inte var helt hundra, så de fick bli den första. En av anledningarna till att jag överhuvudtaget övervägde den andra är för att den ena är svart i botten och den andra grå, så det var lite det där med att komma ifrån det svarta. Men för att klänningen verkligen  ska användas vid fler tillfällen fick det bli den med svart botten.  Och här är den..... fin eller hur?! 
LONDON WOVEN DRESS - Kleid - caviar/rose of sh
Nu ska jag bara försöka få tag på en underkjol, helst en tunn tyllkjol, dels för att slippa att den blir statisk mot benen och dels för att det är snyggt. 
Så nu kan vi börja dopkavalkaden =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar