torsdag 7 april 2011

No bouncing!!!

Jag är i extremt stor behov av en ny sportbh. Den jag har nu har dels ganska många år på nacken och dels så är den för stor. Och jag avskyr när inte brösten är still när man tränar, det är fruktansvärt oskönt och det är faktiskt inte bra heller. Att ha brösten hoppandes sliter på dom, och det vill man ju inte. ;0) Jag förundras varenda gång jag tränar hur många det är som har dåliga sportbh:ar och då framför allt tjejer med stor byst. Vet inte om det handlar om att det är svårt att få tag på i de vanliga sportaffärerna eller om folk bara är okunniga. Men okunnighet tycker jag verkar konstigt, för man känner ju att det studsar och hoppar...eller!? Den sportbh:n jag har nu köpte jag på nätet och är en som verkligen är anpassad för stor byst, det där med bh:ar har alltid varit ett problem för mig och då kan jag tala om att sportbh är snäppet värre. Oftast är de som finns en klassisk modell som man trär över huvudet, inga spännen eller så för att kunna ställa in den, vilket är ett krav från min sida, eftersom jag anser att man inte kan få sportbhn att sitta tillräckligt tajt annars, om man har stor byst. Så jag har en med vanlig bhknäppning och reglerbara axelband och dessutom är det formade kupor, inga byglar eller så men ändå så det blir en kupa. Den bh:n har varit kanon, den har hållt brösten på plats och det finns inte en chans att de ska röra sig, den sitter som en smäck =0)


Så nu försöker jag hitta en ny lika bra bh. Kollade in webshoppen jag köpte den förra,  Timarco.se och där har de extremt bra sortiment av bhar som passar folk med lite större byst. Problemet är att jag gärna vill prova den först och de har bara en affär i Stockholm och det är nog ett tag kvar tills jag ska dit (inte för att jag har pengar till en bh just nu iaf, så vem vet kanske blir lagom till sommarbesöket ;0) Men det märket som jag har nu och som har väldigt bra bhar är Shock Absorber och det går ju säkert att hitta fler återförsäljare nånstans i närheten. Tror jag ska gå in på sportaffär´n här i stan och fråga om de har möjlighet att ta in det, eller möjligtvis ta hem bättre bhar från de märkena de har, tror de hade Stay in place och där kanske det kan finnas nåt...vill ju gärna handla "hemma"...


StayInPlace Multi Bra. En högteknologisk nyhet!
En sport bh som passar C-E kupa. Bygelbh med reglerbara, vadderade axelband som även går att ko...               Shock Absorber Run Sports Bra. Vid löpning och springning rör sig bysten i formen av en liggande 8, vilket ställer höga krav på din sportbh. Sho...
Stay in Place                        Shock Absorber
Ungefär nåt sånt här är det nog jag vill ha....
Så det är väl bara att ge sig ut och leta, leta, leta...för som sagt det är verkligen dags för en ny!

Skulle dessutom vilja få till en informationskväll eller liknande om just sportbhar, eftersom det är så många som har heeelt fel på sig! Hmm, ja det är ju nåt jag får klura på - Hur svårt kan det va?

Nu är det snart natten och imorgon är det visst fredag igen...
KRAMEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar