tisdag 26 april 2011

Invecklad utveckling?!

nej det behöver nog inte vara så svårt det där med att utvecklas, oavsett om det gäller personligt eller inom företaget. Bara man vill och lägger lite tid och energi på det...Jag lånade för ett tag sen en bok som heter Rivstart - hur du startar och får fart på ett företag inom ett halvår och jag bläddrade lite i den de första dagarna och tyckte den var bra, sen råkade den hamna i en låda på jobbet (som saker ibland kan göra) och nu kom den med hem igen och jag började bläddra i den igen och hamnade på kapitlet om marknadsföring och bland annat ett kapitel om skyltning i skyltfönster. Fick några idéer som ska tas vara på och utvecklas till våra egna =0) Förutom lite lånade böcker står det ett nytt nätverk och väntar på att startas igång, ska bli spännande att se vad det kan ge och vilka de andra är. Jag har koll på vilka de flesta är, men att sen träffa dom som företagare och i detta sammanhanget är ju nytt. Jag är verkligen en person som gillar att träffa andra och utvecklas och spåna idéer, så jag hoppas att de andra också är det... de som känner mig vet ju att när jag väl kommit igång kan det vara svårt att stoppa mig =P Det som är extra kul med detta nätverket är att det är "unga företagare" underbart att fortfarande vara ung företagare när man går mot 30 ;0) men det är man upp till 35 i just detta sammanhanget och det är kul när man är inom samma åldersgrupp, med allt vad det kan innebära. Man ska absolut omge sig med folk som har lång erfarenhet av företagande och som kan komma med den synen på saker, men jag tror absolut att man behöver ha båda sidorna.

Men nu är det dags att ta tag i utvecklingen av lilla hemmet...eller i alla fall så behöver dammsugaren få komma fram och tvätten ska hängas. Det finns alltid att göra =0)

Ha en bra tisdag, nu när verkligheten är tillbaka! KRAMEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar