måndag 4 april 2011

Run for your life

Idag när jag slutade och kom ut till bilen var det strålande sol och underbart väder ute, så istället för att åka till gymmet och ställa mig inomhus åkte jag hem och hoppade i kläderna för en löptur ute. Är ju fortfarande väldigt mycket grus på vägarna men det var så skönt att få springa ute i friska luften. =0)  Jag började med lite uppvärmning i form av rask promenad i tio minuter och sen sattes det fart på benen och jag skulle ljuga om jag sa att det kändes lätt och självgående...nej benen känns tunga och man tror man sprungit huuur långt som helst. Men eftersom jag nu är ju jag som jag är och jag ger då inte upp in första taget. En ganska bra strategi är att tänka "okej, jag ska orka fem minuter till" och när man väl sprungit fem minuter så vill man ju inte ge upp riktigt än, så man förlänger det med fem minuter till och så har man helt plötsligt sprungit tjugo minuter utan problem =0) Och det bästa av allt är att efter ett tag så börjar det kännas lätt och liksom självgående och det är skönt och avslappnat att springa. Mitt största problem är nog var jag ska springa, hade inte kollat ut nån bra väg, för att komma upp i en bra längd på rundan. Men jag lyckades ändå få ihop en bra runda, som jag mätte upp i träningsdagboken jag använder och det visade sig att jag sprang lite drygt 5 km på 34 minuter, vilket jag är nöjd med så här första uterundan, nu vet jag att det finns lite tid att plocka på tempot, för det var verkligen inget överdrivet snabbt tempo idag, så det känns väldigt bra. =0) Väl hemma blev det lite styrka med situps, armhävningar och plankan. 


Sen slängde jag ihop en snabbmiddag av kyckling, vitlök, sv-peppar och lite salt samt timjan, bacon, creme fraiché serverat med brieost och paprika. Jag stekte kycklingen och vitlöken till fin färg och sen i med bacon och stek tills baconet är lagom stekt, sen i med creme fraiché - KLART och mycket gott!!


Imorgon är min lediga dag och det står massor på schemat... tvätt, träning, massage, besök av kusin, shoppingtur till Karlskoga och avslutningsvis ska jag leda Easy Line-pass... Här behövs det inte gnällas på att man inte har nåt att göra ;0)


KRAMEN och njut av fågelkvitter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar