torsdag 5 maj 2011

Trötta ögon, trötta ben

Igår var det löpning som stod på schemat, lite upptakt inför vårruset nästa vecka... Men oj, det var som någon hällt cement i benen på mig. Mjölksyran sprutade innan jag ens hann komma halvvägs på varvet, och jag brukar kunna pressa mig över de där trött-trösklarna. Men inte igår! Det blev dock två varv på 2,7 (eller 2,5 verkar gps:n tycka att det är) med varierat löpning och gång. Men det kändes minsann lite tungt att det inte flöt på, men så är det väl man vill toppa och det blir en rejäl dal istället. Idag var det Easy Line som gällde och det var meningen att jag skulle jaga på de andra först, men då det inte var några träningssugna på plats blev det till att köra själv... gick hyfsat bra men nog känner jag att kroppen får kämpa på lite mer än "vanligt". Naturligtvis funderar man ju på vad det beror på, speciellt eftersom jag äter LCHF, nu har jag förvisso gjort det hela tiden sen jag började träna så här hårt, så det beror inte på intensivitetsökning. Men jag ska nog hålla lite koll i nån vecka och se hur formen känns och om jag inte kommer igång kanske man ska testa att lägga till lite kolhydrater i form av grönsaker som ligger lite högre, tex morötter och ärtor. De är inte galet högt i kolhydratvärdet men det kanske kan hjälpa till lite.

Nu ska jag njuta en kopp te och en skål med hallon och grädde. Mmm... Middagen idag, och igår, bestod nämligen av en totalt misslyckad kycklinggryta... så trist, men snål som jag är så slängdes det minsann inte nån mat. Men efter att ha ätit det idag igen kan jag erkänna att den sista matlådan kommer vacker att få möta soptunnan.

Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar