torsdag 21 juli 2011

Dagens mat... & ett litet sidospår

Till lunch iag blev det plättar med baconröra. Plättarna är mina vanliga och baconröran gjorde jag som nedan..

1 port.
½ pkt bacon
3 msk cremé fraiche
½ mk majonäs
1 msk sweet chilisås
1 avokado (min var inte tillräckligt mogen å jag fick nöja mig med minimaliskt med avokado =0(
sal & vitpeppar

Knapperstek bacon i småbitar, låt svalna . Dela avokadon i lagom stora bitar. Rör ihop med resterande ingredienser. Klart och jättegott! Och det bästa med denna röra är att den passar även till bakad potatis, om man har några icke lchf:are, eller varför inte som grilltillbehör!?

Till middag fick det bli stekt lax med lime och sambal olek serverat med blomkålsmos som jag piffade till med kräftost och riven ost. =0)

Som en liten efterrätt blev det en chokladbit. Köpte för ett tag sen premium milk 70% och trodde ju att det var mest mörk choklad, men man ska kanske läsa ordentligt! Det står ju milk med 70% cocoa filling... och fyllningen är 35% av chokladkakan. Var lite väl sött redan efter 2 bitar. Men men då vet jag det och så behöver man ju inte äta så mycket. Fick se nu när jag sökte efter bilden att det finns en sort som heter dark milk..måste kolla skillnaden. Nepp, det var samma, fast antagligen hette den dark milk först.

Nu hamnade jag på en annan blogg också och vilken blogg sen... Chokladbloggen  och för alla oss som älskar choklad är detta himlen =0) Vet dock inte hur frekvent det skrivs i den, det senaste inlägget är gjort 29/6, men oavsett det så verkar det finnas en hel del spännande att läsa.

Ha det bäst ni söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar