onsdag 20 juli 2011

Restaurangmat utan problem

Måste tipsa om och lyfta fram en av Kristinehamns restauranger. En liten mysig familjerestaurang som ligger på gågatan med mysig uteservering på sommaren. Restaurang Maxim. Ägarna, Sandra & Magnus, är supertrevliga och servicen är alltid bra. De serverar dagens lunch på vardagar mellan 11.00-14.30 och då serveras alltid en fiskrätt och en kötträtt. Idag hade jag ingen lunch med mig, så jag passade på att njuta en från dom. Det var ugnsstekt kyckling med sås av soltorkadetomater och basilka, serverat med klyftpotatis ELLER GI-alernativ. Jag bara älskar när restaurangerna snappar upp kundernas behov. De byter mer än gärna ut potatisen till mer grönsaker och idag var det förutom tillhörande grönsallad härligt goda frästa grönsaker (zuqqini, rödlök ch champinjoner) plus en grillad tomat. Toppklass!!! Naturligtvis kan man allt som oftast få nåt annat på andra restauranger också, MEN jag tycker det är så skönt och serviceminded när man direkt får svaret "Du vill ha en GItallrik" när man säger att man inte vill ha potatis. Att de redan har ett färdigt alternativ, man behöver inte själv komma med vad man hellre vill ha. Tummen upp!
Så är du på besök, eller för den delen bor i Kristnehamn så kan jag varmt rekomendera en lunch eller A la Carte hos Maxim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar