torsdag 14 juli 2011

Synden straffar sig...


Resultatet av slarvet, gotterierna, fusket kommer som ett brev på posten, eller ska man säga som en deg på magen. Nu har det blivit alldeles för mycket kolhydrater ett tag och det visar sig. Dels visar vågen ett till två kilo mer än nödvändigt och dessutom så är magen uppsvälld och pluffsig. Men som sagt synden straffar sig ofta direkt och nu får det vara slut med choklad flera dar i veckan. Dags att återgå till lördagsgott om det ska vara nåt! Har dessutom blivit både macka på fik, nachos på restaurang, smörgåstårta och en och annan glass. Glass äter jag så sällan så det kan jag tillåta men allt det där andra degiga. INTE OKEJ! Och jag kan säga så mycket som att det spelar ingen roll att jag tränar 4 dar i veckan, det sätter sig där ändå. Så som sagt nu får det bli hårda tag, vet att det kommer vara skitjobbigt första tiden och ibland kan jag känna att det bästa är att totalrensa hemma i skåpen, så det inte finns minsta lilla ruta mörk choklad. Nu tror jag förvisso inte det är så mycket kvar eftersom jag ätit i tid och otid sista veckorna! Så jag tänker börja redan idag, trots att jag ska på kalas där det serveras såväl smörgåstårta som gräddtårta. Men nej, det kommer inte bli nåt av det. Den lilla njutning där och då, om det ens är njutning, kostar så mycket längre i sötsug och pluffsig mage.

Ja, jag vet att jag inte ser ut så här...men bilden var lite rolig =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar