måndag 11 juli 2011

Ond bak i fin natur

Mammas födelsedag idag..HURRA HURRA HURRA!

Så det var en tur ut till stugan som stod på agendan och som ni säkert redan vet kan ju inte jag bara göra nåt lätt, utan det blev en cykeltur ut dit. Enligt den cykelväg som kommunen rekommenderar skulle det vara ca 3,3 mil så det var vad jag var inställd på. Jag utrustade mig med gps:n för att hålla koll på tid och avstånd. Nu var det ju så att jag valde fel väg på ett ställe och tyvärr var det inte så att det bara blev en omväg utan det var helt enkelt så att jag fick vända och åka tillbaka för att sen ta rätt väg. Det var fina 6,6 km fel, så totalt cyklade jag 1,3 mil fel!!! Men, men solen sken och det var fin natur runt omkring. Väl framme hade jag cyklat 4,7 mil på 2 timmar och 11 minuter. Då hade jag gått några uppförsbackar plus att jag hade motvind sista milen - tacksamt! Men förutom lite känningar i knäna så gick det bra. =0) Och eftersom jag åkte fel kan jag konstatera att det "bara" är 2,5 mil ut till stugan, vilket inte är en omöjlighet att springa... så det får det nog bli nästa gång. Problemet är ju att man måste skicka med ombyte och sånt med nån innan, eftersom man inte kan ha packning när man springer. Väl ute sken solen och sjön kluckade ro givande. Solen har tagit på armar och i ansiktet idag, så nu börjar det väl snart bli en sommarfin bränna =0) Imorgon är det ledig dag igen och det står tvätt på schemat på förmiddan. Sen hoppas jag få njuta av solen och troligtvis blir det en löptur på kvällen.

Nu ska jag slöa i soffan en stund innan det är dags för sängen.
KRAMEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar