tisdag 21 juni 2011

15 km njutning

Jäklar va bra det kändes idag...benen pigga och glada, trots att jag hade motvind första biten. Behövde inte alls gå lika mycket idag och 6 km´s spåret gjordes på 36 minuter en förbättring med 3 minuter mot förra veckan. Hade lite draghjälp av en annan löpare i spåret. Tänk vad mycket det gör att ha nån att hänga på. Sprang förbi honom på ett ställe, men han ville inte riktigt släppa så han kom upp brevid och sa jag hänger på...Kul att man kan peppa varandra, så där spontant. Dock blev totaldistansen något kortare, men det var för att jag tog den korta vägen över A9 upp till spåret plus att jag stannade till på coop, vilket gjorde att jag tappade lite, men det var visst marginellt, 200m haha... Ja, då var det inte mycket att gråta över ;0) på löpdelen tappade jag 450m, vilket som sagt hade med vägen över A9-området att göra. Känns så skönt iallafall och jag är riktigt nöjd. Imorgon får det bli lite styrka och på torsdag är det zumba! Sen är det midsommar och tror jag ska försöka få in en liten morgonlöpning då. Lördag kommer antagligen bli en vilodag och sen en rask promenad på söndag. Märks det att jag trivs med träningen just nu?! =0)

Nu ska jag ta och plocka upp drället av kläder i hallen och sen är det dags för sängen snart. KRAMEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar