måndag 6 juni 2011

heta lediga dagar

Ååå vilket väder vi har haft den här helgen. Så underbart och dessutom med långledighet =)

Igår var det en tur till Mårön som gällde och det blev solbad vid sjön med en god bok. Och det där med att det blåser kan vara lite farligt, för man känner inte hur bra solen tar. Men det brukar man ju bli varse...och jag hade missat att smörja in mina knäveck med solkräm =S aj aj aj, smörjde med aloe vera gel på eftermiddan när jag kom hem och det lindrade lite i alla fall. Så idag var jag nog med att smörja in där ordentligt. För solen har gassat skönt idag också. Så idag har det varit uteplatsfix som gällt. Jag har rensat bort ogräset som tycker det är bra att växa mellan plattorna och sen blev det en liten shoppingtur då jag behövde några krukor till tomatplantorna jag fick igår. Och i de krukorna vill jag även ha några färska örter, så det blev det på coop. Sen blev det en solsäng på jysk och turen på maxi resulterade i en blomlåda och en blomma. Krukan till plantorna skulle jag hämta på jobbet, men dör hade de låst dörren med säkerhetslåset så jag kom inte in =0/  tur det inte var nåt viktigt jag skulle hämta när jag nu inte kom in i min egen butik! Så tomaterna får vackert vänta tills imorgon...men det blev en massa annat fixat och det blev så fint, jag verkligen älskar min uteplats. Lugnt och mysigt och full sol hela dagen...
På kvällskvisten fick det bli en löptur, trots att det var riktigt hett fortfarande. Men steget kändes lätt idag, så det var en skön tur...

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar