tisdag 21 juni 2011

Tisdag med tvätt och långpass

Tvätt idag.... tid för eftertanke... tid för lugn förmiddag... tid för ordning & reda... tid att njuta...

Tänk hur mycket man kan få ut av att ha tvättid, att inte "kunna" åka iväg just nu, inte kunna göra något annat. Komma upp i tid och få saker gjorda hemma, var välbehövligt nu kan jag säga.... började ju med att röja efter bomben som måste ha exploderat här hemma redan i söndags och det är ju så skönt att slippa kliva över saker som ligger och dräller. Förstår inte hur det kan bli så gång på gång, när jag egentligen mår så mycket bättre när det är ordning. Men det är lite som att hamnar en sak på fel plats så kommer andra och tredje bara av sig själv och den är det igång. Men nu, nu ska det banne mig inte balla ur mer. Det ska bli mitt försenade nyårslöfte.... =0)

Och mellan plock och tvätt springer tankarna iväg fram och tillbaka... Ååå, det är inte alltid så lätt inte. Som sagt tid för eftertanke är välbehövligt bort i mellan åt.

I eftermiddag ska jag ge mig på ett långpass igen, och jag längtar. Även om jag vet att det antagligen kommer vara tungt, så bara älskar jag tiden i spåret, joggandes. Och nu har jag ju förutsättningarna för distansen och ska se om det inte går att slipa lite på tiden, eller distansen, vem vet?! Förra veckan när jag körde långpass hade jag varit ute och sprungit dagen innan också, men idag har jag bara vila bakom mig, så jag hoppas att det ska gå lite lättare. Får se till att ha tankat på med bra energi innan bara så =0) Tänk att jag avskydde och springa för 4-5 år sen, jag sa att jag inte kunde och att det inte var kul. Och så blev det så här. Och allt startade med att jag och H skulle åka Tjejvasan och jag behövde öka intensiteten i träningen, öka flåset. Jag började, något ovilligt, att jogga och det tog inte lång stund för att jag skulle vara fast och till och med tyckte det var kul. Nån tjejvasa blev det aldrig, men löpningen sitter i =0)

Nej, nu väntar den sista tvätten på att bli hängd!
Ha en bra tisdag! KRAMEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar