måndag 13 juni 2011

Måndagsexemplar

Idag har det varit rejält med måndag... Vaknade med en början på en ögoninflammation eller liknande =0( det orkar jag inte med... så det fick bli ett besök på apoteket för att köpa salva. En sort att välja på och till det underbara priset 97kr, används inom en månad från öppnandet. Jo, men tack va bra... hoppas nu bara att den hjälper och att det inte blir värre. Sen har dagen liksom fortsatt i samma anda, läckande hinkar, skakade lokaflaskor, snubbliga händer om dricksglaset. Ja, som sagt det har varit ganska mycket måndag idag. Det enda är väl att det bara kan bli bättre, men såna här dagar vill man bara dra täcket över huvudet och somna om. Och egentligen kanske jag skulle kunnat räkna ut att dagen skulle bli kass, eftersom helgen slutade i huvudkaos... vilket kanske märkts på tidigare inlägg. Så tror man att man bestämt sig att man tagit ett steg och så bara rasar allt och man är mer sårbar än någonsin. Man är så långt bort från allt som man kan vara. Att komma på att det är som det är är ofta nåt som kräver nåt drastiskt. Sen får man hoppas att det inte drabbar nån annan på vägen, att ingen annan ska behöva komma i kläm. Hoppas och tror att det inte är så, även om jag själv känner mig som i en karusell som bara snurrar runt, runt, runt.... Att lyckas få den att stanna och sen hitta balansen igen. Det går, det tar tid, men det går.

Och mitt i allt detta vill jag bara baka, baka och testa nya recept. Vara en inspiration för alla er andra LCHF:are att det går att göra så mycket mer. Och att det kan passa alla, även de som inte vanligtvis väljer bort kolhydrater. Är ledig i allafall halva dagen imorgon, så vem vet, det kanske dyker upp nåt nytt...eller så kommer det en klen rapport ifrån soffan ;0)  tror dock inte det, brukar inte grotta ner mig för mycket, vilket är både på ont och gott. Det är okej att visa sig sårbar...

Nu ska jag ta en kopp te och lägga denna måndag bakom mig... en måndag som till och med slutade med hamburgare, strips och läsk... Undra om man ska byta ut och ha onsdag som första dag i veckan?! Få bort måndagsångesten och istället ha onsdag som brytpunkt, ja inte vet jag om det hjälper, kanske bara blir ännu värre.

Stanna upp, ta en fotbad och lyssna på fåglarna.... KRAMEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar