tisdag 21 juni 2011

När äta!?


Sugen på nåt!!! Redan?! åt ju lunch vid halv ett, ett ungefär. Antagligen var det lite för lite mat, även om den var fettrik med gräddsås och en extra klick smör. Tar mig en kopp te till att börja med, lite för tidigt för mellanmål eftersom jag ska träna vid 18. Så jag får hålla ut ungefär en halvtimme till, kan ju vara bra så jag kan fundera ut vad jag ska hitta på. Det ska mätta och ge bra med energi utan att vara för "tungt". Blir inte bra att springa då. Ja, ja det är väl så att fusket som varit sista tiden sätter sina spår på att hjärnan vill ha mera, så det gäller att hålla sig från skåpätandet och verkligen äta sånt man håller sig mätt på. Även om jag numera inte äter förens jag är hungrig, istället för att gå efter vad klockan säger, så kan det ibland vara bra att ha lite koll på när man äter om man ska hålla sig över ett träningspass till exempel. Som nödproviant innan, under och efter träningspassen brukar jag ha mandlar med mig. Det är perfekt att stoppa i sig några stycken om man är på gränsen med vad man ätit som mellanmål. De kan man äta precis innan passet, eller till och med under passet, utan att man blir tung i magen. Me like!!! Idag är det som sagt långpass som gäller och just nu regnar det ute =0/ behöver ju visserligen inte vara någon nackdel, så det blir friskare i luften. Men det kan också bli lite kallt och man har svårare att hålla kroppstempen bra. Men, men är ett litet tag kvar så vi får hoppas att det ger sig tills dess.... Och annars får det väl gå iallafall =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar