fredag 17 juni 2011

Sjusovande arbetsmoral


God morgon... en regnig morgon, men det är kanske inte så konstigt, det är ju skolavslutning idag =0/ och i eftermiddag börjar en tvådagars utomhusmässa plus att det är uppträdande ute i skärgår´n. Så varför inte lite regn?! Jag tvingade upp mig själv lite tidigare än vanligt för att köra en maskin tvätt. Underbart när den enda lediga tiden är fredag fm...men men ska ju ändå upp så. Men eftersom jag ska iväg på jobb, så blev det bara en maskin. Tvättat byxor och några linnen... missade ju min förra tvättid och det börjar märkas nu. Ja, ja nog om det. Egentligen så var det nåt helt annat jag tänkte skriva (av mig) om. Idag är det dags för demojobb igen, är nån vecka sen nu och det är som tur är en bra produkt jag ska dema, men redan igår så kände jag mig så opeppad. Blir ju inte bättre av att man får prata med nån halvsur person i butiken heller. Har full förståelse för att de har massor av annat och göra och att det kanske inte är de själva som bestämmer när och hur det ska vara demo MEN det gör ju inte jag heller. Jag är ju också där i tredje led och det är ju ändå jag som ska stå där och se till att DE får bättre försäljning. Visst man kan ha en dålig dag, men jag tycker inte att det ska märkas när man jobbar i ett serviceyrke, för kundera har ju väldigt sällan gjort sig förtjänta av det.
Ja, som sagt ganska opeppad inför jobbet går jag och lägger mig och börjar känna lite i ögat igen, det blev ju bra på bara två dagar, så vad det var för skit har jag ingen aning om. Så det var med lite oro jag gick och la mig, men jag ska också erkänna att det var med en liten förhoppning också. Jag tillhör den där kategorin som oftare går iväg på jobb än struntar i det, jag har väldigt svårt för att vara låtsassjuk, eller nåt sånt. Jag går kanske till och med iväg till jobbet även om jag skulle behöva vara hemma. Feber då är jag näst intill alltid hemma, blir lite annorlunda när man har eget, då får man ta en ipren och bita ihop lite mer än annars. =0) Så nu på morgonen har jag verkligen motat alla dåliga ursäkter åt sidan och försökt arbeta upp lite pepp inför jobbet iallafall. Och det är inte det att jag åker dit och sen gör ett halvdant jobb för att jag egentligen inte vill, utan bestämmer jag mig för att åka till jobbet, då är jag ganska bra på att limma på leendet och vara positiv...men det där att ta sig ur sängen och in i duschen på morgonen kan ibland vara så himmelens segt... Vi får väl hoppas att alla glada pensionärer har fått lite nytt i plånboken i dag och tar en sväng i affären, det är ju iallafall bra handla-matväder ;0)
Ha nu en bra fredag, ja för nu var det visst helg igen. KRAMEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar