onsdag 15 juni 2011

Som att bygga hus...

Kan det vara med att starta och driva eget företag som med att bygga hus?! När man byggt ungefär 3 hus får man det som man vill, eftersom det tar några byggen att lära sig vilka lösningar som är bäst. Tror att det kan vara lite så med företagande också, alltså det är ju naturligt att man gör misstag, som man sen kan lära av, men man kan ju inte göra dom ogjorda just då, men man kan ta med dom erfarenheterna till nästa gång, om man nu är lite knasig flera gånger och startar fler eller nya företag ;0) Men lite så kan jag se på det, att skulle jag göra detta igen, oavsett om det är inom samma gener eller med något annat, så vet jag en lång rad med saker som jag skulle göra annorlunda. Och visst är det väl härligt att man verkligen lär av allt man gör, man blir lite visare och kan möta livet med lite nya ögon och förutsättningar. =0)

Nu ska jag åka hem, dra på mig löpkläderna och springa låååångt! Förövrigt så har jag lite internetvila, i alla fall från sociala medier som har en förmåga att bli vårt liv... sen att jag lyckats med att bli utan mobil också gör saken bara ännu mera påtaglig. Och vet du?! Det är ganska så skönt!
Kramen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar