tisdag 14 juni 2011

Kokos & Avokado en fin kombo

Idag blev det en variant av smoothien till lunch. Fick tips av M att hon har avokado när hon gör till barnen, så det testade jag, plus att jag hade kokosgrädde i.

Jag gjorde en sats som räcker till 2 glas...
1 burk Kokosgrädde, 22% fett
2 avokado
1 rabarber
3 nävar frysta hallon
grädde
2 ägg
kanel

Kokosgrädden var liksom i en koksbit och sen var det vatten. Så jag använde själva kokosen och sen lite av vattnet. Dela avokadon o gröp ur, dela rabarbern i mindre bitar och släng ner allt i mixern. I med Kokosgrädden, hallonen och en skvätt grädde. Mixa och fyll på med kokosvatten/grädde för att få önskad konsistens. Ha på slutet i ägg och lite kanel. Min blev ganska tjock, lite som en fetare yohurt. Mmm riktigt gott och mättande. Det andra glaset ställer jag i kylen tills jag kommer hem efter träningen.

Avokadon känner man inte smaken av, vilket kan vara bra om man har små vänner som inte gillar sånt dära grönt ;0)


Och vet ni vad?! Om man ställer den i frysen en stund, så tror jag att man har en väldigt god glass =0)

Nu ska jag ta en sväng till affären innan jobbet, syster ska på möte så jag får jobba eftermiddan... sen får vi se om det hinns med nåt bak ikväll efter löpturen. Hade tänkt gjort det nu på förmiddan men tiden liksom bara sprang iväg och jag har inte fått nåt alls gjort. Ja, ja så kan det gå.
Ha en bra tisdag! KRAMEN

1 kommentar:

  1. 2 glas var kanske inte rätt, men 2 portioner... ca 1,5 glas var =0)

    SvaraRadera