torsdag 9 juni 2011

Reflektion, lite i efterhand

kom på en ska nu när jag satt och läste en blogg... att när jag var i Stockholm och vi var på junibacken så var alternativen på matfronten inte speciellt stora. Det fanns räk- eller skinka/briemacka, lax med matvete eller pastasallad, förutom pannkaka och köttbullar med mos. Hmm, så vad av mindre bra alternativ ska man välja?! Hade gärna ätit lax om det inte var för att såsen var gjord på en ost jag inte gillar =/ Så det fick bli en pastasallad, några få pastafjärilar är ju inget man dör av (framförallt inte eftersom jag kan äta tårta på kalas) Men det var inte det som var det viktiga i det hela, utan det var det faktum att jag verkligen inte tyckte det var gott med pasta, det var inte så att jag kände suget efter mer och att jag saknat det. Vilket jag på ett sätt tycker är väldigt skönt, jag vet att jag genom att låta bli alla kolhydrater som finna i pasta, ris, potatis och bröd mår väldigt bra och att då faktiskt inte känna saknad efter det är ett stort plus. Visst det nybakade brödet som låg på frukostbordet en av dagarna luktade fantastiskt gott, men det lockar mig inte, eftersom jag vet hur jag mår efteråt =)

Ja, så kan det vara! Nu ska jag sova <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar