söndag 19 juni 2011

Solen skiner, köp gardiner...

Igår hjälpte jag till på ett bröllop. Jag hjälpte till med köksdelen och det var väldigt kul, trevligt folk och högt tempo. Precis så jag vill ha det! blir ju dock lite sugen på köksjobb igen. Nån gång, på nåt sätt kommer det bli så. Det var som sagt en väldigt trevlig fest och inte förens klockan var halv fem tyckte vi att det var en bra idé att traska hemåt och därav rubriken... jag har ju bara tunna gardiner i mitt sovrum och de ger nada mörkläggning, så det blir vackert att dra täcket över huvudet för att kunna sova, men det blir så jobbigt varmt och instängt. Så antingen får jag helt enkelt sluta vara ute till tidig morgon eller så får jag nog fixa nåt som är lite mer täckande, behöver ju inte vara rullgardin eller så, utan bara ett par gardiner som är mer täckande. För även om det är bra att man inte riskerar att sova bort hela dan när man har dagsljuset retligt utanför, så är det ju bra om man kan sova hyfsat bra. Ja, ja orkade inte ligga kvar längre än till halv elva, när jag gick o la mig i soffan en stund, men inte heller där fick jag ro, så det blev till att hämta cykel, som blev kvar imorse, och sen fick det bli pizzadate med J... 

Nu ska jag fortsätta med årets utmaning och dansa lite soldans, eller åtminstone sluta-regna-dans... 
KRAM &  hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar