torsdag 3 mars 2011

Hör fåglar sjunga glatt....

Ja, då var det morgon igen och för mig är morgonen den mest effektiva tiden, i alla fall här hemma. Det är ju inte alltid man hoppar ur sängen med ett stort smile, men bara jag kommer upp och igång så kan jag få massor gjort på morgonen. Jag har, som ni förstår, ganska god tidsmarginal och det är nästan ett måste för mig. Jag vill kunna sitta en lång stund vid frukostbordet, även om jag äter min standardfrukost bestående av 2 ägg och smör, en stor kopp te och gärna en bok eller tidning (eller datorn som det blev i detta fallet). Och innan jag sätter mig vid bordet brukar jag hinna diska undan gårdagens disk - för det orkas inte med på kvällen när jag kommer hem efter jobb och träning, då är det soffan, tvn och mat som gäller. ;0) 


Sen när väl frukost och allt annat är avklarat då kommer vi möjligtvis till dagens första I-lands problem... VAD ska jag ha på mig idag? Ni vet hur det är, man har ALDRIG något i garderoben som blir bra... Och visst jag ska villigt erkänna att jag har en hel del kläder och det är väl egentligen inte så många som inte funkar, men man ska ju känna för just de kläderna just den dagen. Och eftersom jag vill se välklädd ut på jobbet (ibland kan jag sakna jobbet på förskolan, då var det jeans och oöm tröja som gällde) och jag är inte så mycket för att ha samma kläder flera dagar i rad, så ni kan ju tänka er hur det ser ut efter en veckan med olika outfits i stort sett varje dag!! Och fram tills i söndags hade jag ingen bra klädhängare i sovrummet, till alla mina använda men inte smutsiga kläder, så ena sidan av sängen har fått agera klädavstjälpningsplats och då är det inte så enkelt att hålla kläderna snygga för att kunna användas en dag till = mycket onödig tvätt :P  men nu ska det bli ändring på det - fick en fin och lite annorlunda klädhängare av älskade mamma och pappa så nu ska det bli ordning på torpet...eller ja i sovrummet i alla fall ;0)  


Oj, nu hade jag nästan väntat för länge med att dricka teet, tur det inte var helt kallt! 


Kramen och ge någon ett extra leende idag, det värmer och dagen blir lite lättare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar