onsdag 9 mars 2011

Små hastiga semlor

Eftersom jag är lite tokig så bestämde jag mig att baka små semlebullar på morgon idag. Naturligtvis på mitt älskade (hatade) kokosmjöl. Än så länge får jag testa mig fram och känna av konsistensen och hoppas på att det blir bra. Har i alla fall kommit fram till att fiberhusk är ett måste i alternativa degar, eftersom det saknas gluten i dessa mjölsorter. Och det är gluten som gör att degen blir saftig och liksom håller ihop. Om man inte använder husk blir brödet/pannkakan torr och trillar lätt isär. (Man kan använda andra bindemedel också) Pannkakorna har jag fått till så att de blir "vanliga". Men de här små bullarna måste modifieras lite till. Den blev något torr och smulig, hände dessutom inte så mycket med storleken, alltså de jäste inget =0/ men det kan bero på att det blev för lite vätska i degen. Bullarna gräddades och trots att de blev små och lite smuliga, kändes de ändå inte stabbiga, så som ojästa bullar kan bli. Blev i alla fall en varsin semla till mig och syrran, får väl se hur den smakar. Det enda socker som är i är i mandelmassan, eftersom jag inte är riktigt så knasig att jag ställde mig och gjorde egen ;0)


Mycket grädde! =0)


Nu dags att klä på sig...håret får vara ofixat (!?) för jag ska vara hårmodell idag =D på en av stans frisersalonger Salong Agaton. Det är Lanza som har inspirationskväll med stans frisörer ikväll, så då behöver de några som kan ställa upp och som lämnar sitt hår i deras händer. Det ska bli så spännande att se vad de gör, klipp och färg är det som gäller och jag har inga restrektioner, det är fritt fram för frisören.  

Kramen och ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar