söndag 13 mars 2011

Tanka...

Lika fort som veckorna går svischar helgerna förbi. Söndag morgon och det är dags att njuta av ledig dag samtidigt som man ska börja förbereda sig för nya arbetsveckan. Söndagar kan lätt bli en dag då man mer fokuserar på morgondagen än just dagens aktiviteter. Mina söndagar sovs inte bort, längre, eftersom jag har barngympa med min systerdotter kl 11 på fm. Så det blir till att gå upp i hyfsad tid och vara piggelin. Ibland skulle man vilja ligga kvar och sova, sova, sova...men det är också väldigt skönt att komma igång och ha heeela långa dagen till godo. 


Idag är det en grå himmel som möter mig när jag slår upp mina sömndruckna ögon, och det verkar inte som att det ska spricka upp och komma fram någon sol. =0/ Hade varit skönt med en solig promenad... har förvisso en hel del inomhusjobb att ta hand om, men hur kul är det?! Antagligen inte kul alls eftersom jag skjutit på det hela veckan, så nu har jag egentligen inget val, momsen ska vackert vara redovisad imorgon kl 24.00 ;0) men jag tänker minsann njuta av söndagen lite först, kanske kan få till en fika/lunch med en god vän - en sån vän som jag kan sitta och prata om allt och inget med, hur länge som helst. Avslappnat och energigivande =0) det är också en sån vän som man helst inte vill skiljas ifrån, eller ja, man vill liksom "bara vara"... en vän som man kan hänga i soffan med en hel kväll. Underbara, söta vän!!  


I veckan som kommer ska jag byta mitt vanliga gym mot ett annat, konkurrerande... gillar gymmet jag tränar på, så det har inget med det att göra, utan det är så att jag ska hänga med på deras pass för att se vilka pass de har och eventuellt börja hålla i något pass själv. Jag har ingen tidigare erfarenhet av gympass, men har varit gympaledare för barn och ungdomar i drygt sex år, så själva ledarskapet är det inga problem med, men man vill ju ha koll på allt runt omkring och själva passet =0) Men det ska bli väldigt skoj - återkommer med hur det går.
Nu ska jag njuta av det sista i min jättestora tekopp, som jag fått från en annan underbar vän, och sen bege mig för att gympaloss... sen återstår det att se vad denna söndag har att erbjuda.

Ta hand om era nära och kära, det är de som är din energibank! 
Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar