lördag 12 mars 2011

Till slut så...

Morgon startade så där halvbra, vaknade innan klockan ringde och var tvungen att gå upp och ta en värktablett. Som tur var hade jag ungefär en timma kvar tills det var dags att gå upp och det var tur för oj oj vad ögonen var tunga. Men det var ju en loppistur planerad så jag såg till att komma upp o äta frukost. Lite sen begav jag mig i alla fall till Pingskyrkans loppis och där var jag inte ensam kan jag meddela. Parkeringen var redan halvfull, är minst sagt en populär lördagsaktivitet. =0) Väl inne började det med att jag träffade en gammal bekant och "slängde" lite tid på att prata med henne. Sen satte jakten igång och jag behövde inte ta mer än ett steg så stod första fyndet där. Sen en tur bland möblerna, men ingen skänk så långt ögat nådde. På väg ner till klädavdelningen uppenbarade sig dock något, En enkel vit skänk med två skåp, nu var det där med måtten bara. Jaga reda på ett måttband och it´s my lucky day... Perfekt mått! Fundera, klura, tänka och fundera lite till. Jo, det är bara att slå till...leta reda på någon som kunde markera den som köpt, innan nån annan snodde den för mig. När det väl var gjort gjorde jag en snabb runda och hittade tredje och fjärde fyndet för dagen. Så ut från loppisen gick jag med händerna fulla, skänken stod dock kvar för hämtning senare =0)
Så med strålande sol och en lyckad loppisrunda känns det som att denna lördag börjat bra, bara att hoppas att den fortsätter i samma stil. 


Nu är det jobb som gäller några timmar till och det är skön musik som gäller, lite partyshopping är ju aldrig fel. // Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar