torsdag 17 mars 2011

Två steg till

I morgon är det en mycket tidig morgon som gäller. Redan kl 7.30 ska jag vara på möte med Christinorna. Christinorna är en förening för de kvinnliga företagare som finns här i stan. Jag ska vara med på deras frukostmöte och berätta om oss och vårt företag. Är en kort presentation och jag har inte laddat med mer än lite reklamlappar, man får ju se till att sprida reklamen runt sig så gott det går =0) I övrigt brukar jag inte ha några större bekymmer med att prata på och när det dessutom är om något man gör hela dagarna ska det ju inte vara några problem. Jag tror att det jag ska lägga lite vikt på är vårt breda sortiment, vilket jag tror kan vara något många missat, man tror att det är antingen bara kläder eller så tror man att det bara är bebisgrejer. Och vi har ju båda delarna plus en hel del annat också, men det är inte alltid så lätt att få fram det, tydligen... Och ibland verkar folk inte kunna ta två extra steg och verkligen kolla hur det verkligen är, det är ändå inte så stor stad vi finns i, så det borde inte vara så svårt att "ha koll" på butikerna. Men vi fortsätter mata på med vad vi står för och vad vi har för sortiment och hoppas på att folk fortsätter besöka oss för att kolla (och handla).

Och detta med reklam och budskap är något jag pillar lite extra med just nu, för det är annonsdags. Nästa helg är det shoppinghelg i stan och vi ska ha lite annonser i några av tidningarna, och då gäller det att ha rätt saker med i annonsen, inte för mycket och inte för lite, nåt som lockar utan att nödvändigtvis vara ett erbjudande. Jag gör alla våra annonser själv, är petig och extremt kräsen när det kommer till sånt, så gör jag det själv får jag det som jag vill. =0) Sen att jag kan hålla på och pilla och flytta fram och tillbaka på en bild eller en text  är ju en annan femma.... *hihihi*

Nu ska jag ta och slappa lite med tv:n som sällskap (ja, nåt annat är det dåligt med tyvärr)... men det ska bli en tidig kväll i säng idag, annars vet man inte hur det går imorgon bitti, kanske kommer i pyjamasen till mötet, och det är väl kanske inte nån bra reklam =0)

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar