tisdag 8 mars 2011

Man tager vad man haver

Hemma hela dagen och lyckas med att inte planera nån middag. Hmmm... som tur var fanns det ett paket pastrami i frysen, samt lite spenat, så med det plus lite grejer i kylen lyckades jag få ihop en middag. =0)


Så här blev det...


1 pkt pastrami, ca 150gr
5 kuber spenat (det var allt som fanns)
1 dl grädde
2 ägg
2 msk philadelphia paprika och lök
SMÖR - riktigt!!!

Rejält med smör i pannan och lägg i de frysta spenatkuberna, när de löst upp sig i med pastrami och fräs runt lite. Sen i med grädden och låt det gegga ihop sig. Sen kommer det viktiga, sänk värmen och rör HELA tiden när du häller i äggen, lite i taget. Bästa är om man knäcker dom i en skål och vispar ihop dom lite först, och sen häller lite i taget. Om det är för varmt eller man inte rör, så kommer de koagulera för snabbt och det blir äggröra (är visserligen gott det med, men inte det som är tanken). Rör runt och låt det bli varmt ordentligt, sen i med philadelphiaosen och rör ut det. Klart!! Servera med rocculasallad, vanlig sallad eller vad som finns hemma.

Jag hade stekt majrova också, men det var allt annat än gott =P

Mättande blir det eftersom det dels är ägg i och dels med smöret. Jag har rejält med smör i och ibland kan det behövas att man lägger till nån extra klick när det är klart. Mmm!! ;0)

Nu ska jag lägga mig i soffan en stund, i morgon väntar en mycket spännande dag...men det får ni höra om i morgon. KRAMEN 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar