fredag 11 mars 2011

Slit(s)igt

Återigen fredag och vanligtvis brukar det bli mat och soffan efter jobbet, oftast är man ju lite seg efter veckan. Idag var dock en sån dag när jag fram på eftermiddagen fick en rejäl energikick... Kunde ha stått på jobbet och plockat och fixat med småsaker halva kvällen. Gillar såna dagar när man liksom kommer in i ett flyt. Nu var det ju inte så att jag hade en massa saker som skulle göras på jobbet och frågan var vad man skulle göra resten av kvällen, helt plötsligt var det ju inte så lockande att gå hem och "bara" trilla i soffan. Men ibland har man tur... för när jag skulle stänga kom två kompisar förbi och skulle upp och bowla med ett gäng, stans bowlinghall ligger på våningen ovanför vår butik. Så jag hängde på dom och spenderade kvällen med att bowla, skratta och umgås med gamla polare från förr. En del av dom har jag gått i samma klass med i 9 år, så det är kul när man träffas igen. Dock fick bowlingen ett något lustigt slut, då min kjol sprack så jag fick en slits som gick ända upp till baken =O tur jag har lite resurser på jobbet... fick bli ett par jeans, måhända en mammabyxa, men den sitter väldigt bra, förutom att den är en superlåg midja och själva maglinningen, men  är det nödfall så är det. Efter två serier med hyfsad bowling blev det "huset" hamburgare, mycket gott och väldigt mätt blev jag. =) 


Men när de andra skulle fortsätta maltdrickandet fick det bli kvällen för mig, är ju arbetsdag imorgon, så här ligger jag nu i soffan med nån gammal film på tv. Tänkte dock försöka få till en tidig morgon och ett besök på en av stans loppisar imorgon bitti. Och ska man ha en chans att hinna med och knipa åt sig de bra grejerna då får man se till att vara på plats klockan 9.00 när de öppnar. Hoppas att jag kan hitta en skänk/skåp att ha som tvbänk, men också som förvaring för allt mitt porslin som fortfarande står hemma hos mamma och pappa. Det känns som det kanske kan vara dags att flytta ur deras matkällare... ;0) Förutom loppis och jobb blir det schlagerkväll med J. Mat och en massa tyckande och hejjande för att se till att den bästa låten vinner. Jag hoppas att The Moniker vinner, gillar Oh my God sååå  mycket och tror att den skulle kunna vinna hela rasket! Men det återstår att se imorgon det.


Ha en fortsatt bra fredag och en inspirerande helg! - Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar