onsdag 16 mars 2011

Träning för både kropp och knopp

Idag har jag varit på ett Box-pass på ett "nytt" gym. Det är inte ett nytt gym i den bemärkelsen att det är nyöppnat, utan ett nytt för mig. Det gymmet jag valde när jag satte igång och träna ligger i centrum och lotten föll på det dels på grund av många roliga pass men också dels på grund av priset. Men nu är det så att jag ska börja leda pass, då på det här gymmet jag var på idag, så jag har varit med på deras pass för att se stället och för att se vilket/vilka pass som kan passa mig. Till att börja med kommer jag köra Easy Line, vilket är cirkelträning med maskiner, så det känns ganska enkelt att börja med, inga krångliga stegkombinationer att räkna in ;0)  


Det här med box var verkligen ett pass där man kunde ge allt i både hjärna och kropp, musklerna får sitt i själva boxningen och kickarna, rejäla slag med kraft och i dessa kraftfulla slag får man också rensa huvudet. Har man något som ligger och gnager så kan man få ur sig lite frustrationer genom att får slå och kicka. Det är ju dock lite skillnad på att köra ett box-pass där man både boxar och sparrar, mot att till exempel köra ett zumbapass, där man är i full fart i stort sett heeela tiden. Men det är skönt och nyttigt att köra blandad träning. 


Nu är det dusch som gäller... ska försöka att inte somna in soffan idag, igen ;0)
KRAMEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar