tisdag 22 mars 2011

Vårigt rus

På tisdag smäller det, då är det dags för första egna Easy Line passet. Lite nervigt, men ändå så skoj. Det är ett glatt gäng som är med och tränar och det är en skön stämning i salen. Så för att förbereda mig lite ska jag göra ett besök på stadens bibliotek och låna lite böcker med dels stretchövningar och dels lite styrkeövningar. Alltid bra att fräscha upp med lite inspiration =0)


Easy Line är cirkelträning med maskin med luftmotstånd, så beroende på hur snabbt/hårt du gör rörelsernadesstom mer motstånd får du. Det gör att alla tränar på sina villkor utan att man måste hålla på och ändra inställningar. Förutom maskinerna så har man mellanstationer med olika övningar, så det är där jag behöver planera och välja ut. 


Förutom att jag ska hålla i E.L-passen kommer jag förhoppningsvis träna lite nya saker, nu när jag byter gym. Det blir body pump och box förutom gymträning och E.L och jag kan i stort sett träna när jag vill, då de öppnar 4.30 och stänger 23.00 - det kan man kalla öppettider som passar alla =0) Så nu är det inget som står mellan mig och en snygg och vältränad kropp inför sommaren ~ eller resten av livet ;0) och löpningen ska vara på topp i september då det är dags för tjejmilen. Men första loppet blir vårruset, den 11 maj, då det är 5 km som gäller. Hej och hå vad det ska gå....hoppas att det ska kunna gå och börja löpträna ute snart också, löpband i all ära, men springa ute är oslagbart.
2009´s tjejmilenlopp
Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar